Bij ons kun je terecht voor al je communicatie en (online) marketing. Weet je al precies wat je wilt dan zetten wij jouw ideeën direct om naar de praktijk. Maar waarschijnlijk heb je een globaal idee, wij denken dan met je mee en adviseren je in de keuzes die je kunt maken. Als je wilt dragen wij zelfs zorg over de gehele conceptontwikkeling. Hiernaast een kort overzicht van wat wij voor je kunnen doen.
Marketing-/Communicatieplan opstellen
Marketing-/Communicatieplan uitvoeren
Teksten opstellen
Webtekst
Nieuwsbrief
Blog
Social Media posts
Productomschrijving
Promotieteksten
SEO-proof maken van teksten
Social media marketing
Search Engine Advertisements (SEA)
Missie/Visie opstellen
Branding/Brand awareness
Wat is web development
Er is niet één eenduidige definitie van wat communicatie is, communicatie is een breed begrip en betekent voor verschillende disciplines telkens weer wat anders. In ons geval laat communicatie zich het beste omschrijven in “communicatie is het vertalen van doelstellingen in creatieve concepten en effectieve middelen, zowel in het vaststellen van de strategie als in de praktische uitvoering”.
Communicatie is op te delen in 3 hoofdcategorieën
Marketing communicatie Alle communicatie met betrekking tot het positioneren van een product of dienst bij de doelgroep ten behoeve van de verkoop, bijvoorbeeld Apple plaatst video’s over hun nieuwste iPhone op YouTube
Interne communicatie Alle communicatie dat is bestemd voor medewerkers binnen een organisatie, bijvoorbeeld Apple plaatst op intranet een online training voor haar medewerkers
Externe communicatie Alle communicatie met betrekking tot de organisatie zelf (dus niet over een product of dienst) aan de buitenwereld, bijvoorbeeld Apple geeft een persbericht uit over een nieuwe fabriek die zij gaan openen
Waarom is goede marketing belangrijk
Marketing is meer dan alleen een product of dienst adverteren. Met goede marketing doe je onderzoek, bepaal je de beste strategie specifiek voor jouw organisatie en blijf je constant evalueren en bijsturen op de laatste ontwikkelingen.
Zonder goede strategie zijn alle communicatie-uitingen slechts op goed geluk en haal je nooit het hoogste rendement uit de tijd en het geld dat je er in hebt gestoken. Het is dan ook niet voor niets dat alle succesvolle organisaties veel investeren in hun marketingcommunicatie, en met succes! Natuurlijk heb jij niet het marketingbudget van een Samsung of Coca Cola, maar zelfs met een klein budget en grote portie creativiteit kun je al veel bereiken. Het is daarom een belangrijke investering om over je marketingstrategie na te denken en je te laten adviseren over de keuzes die je kunt maken.
Wat is een goede marketingstrategie
Een goede marketingstrategie is geen vast gegeven maar een richtlijn om mee van start te gaan. Goede marketingstrategie staat namelijk niet vast maar laat zich makkelijk aanpassen aan de actuele omstandigheden. Zeker in de huidige tijd van internet en social media kunnen omstandigheden heel snel veranderen en is het belangrijk om daar adequaat op in te spelen.
In de meeste gevallen is de primaire doelstelling om zo veel mogelijk van je producten of diensten te verkopen. Goede marketingcommunicatie draagt onomstotelijk voor een groot deel bij aan het realiseren van deze doelstelling. Voor het bepalen van een goede strategie is het daarom van belang om in ieder geval antwoord te krijgen op onderstaande 14 vragen.
Goede grafische vormgeving is onmisbaar voor elke succesvolle organisatie. Of het nou gaat om een website, posters, kaarten of iets anders, wij zorgen ervoor dat jij echt uitstraalt waar jij voor staat.
Youtube is na Google de meest gebruikte zoekmachine in Nederland en beelden maken in één keer duidelijk wat hele lappen tekst niet kunnen. Slimme organisaties gebruiken dus video als effectief communicatiemiddel.
Meer dan 86% van de Nederlands zit op social media. Daarom is het voor iedere ondernemer belangrijk om op de juiste manier deel te nemen aan social media.